מתכונים בריאים שילדים יכולים לבשל ולאכול יחד עם הוריהם

ישנם לא מעט מתכונים המחכים לנו ומזמינים אותנו להנחיל לילדינו הרגלי אכילה בריאים. מה נוכל להעביר לילדים אם לא מורשת בישול ואכילה נכונים? במאמר הבא תוכלו למצוא מתכונים בריאים ועשירים להכנה עם הילדים.

%d7%9e%d7%aa%d7%9b%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%90%d7%99%d7%9d

 

 

התמודדות עם מגוון מאכלים לא בריאים

התרבות המערבית מביאה עמה לא מעט הצעות מפתות, מאכלים באיכויות שונות ומגוון ממתקים שאינם מהווים את ההמלצה התזונתית הטובה ביותר. על מנת להנחיל לילדינו הרגלי אכילה בריאים ולכוון אותם לבחור את המזונות העשירים בערכים תזונתיים, חשוב שנהווה חלק משמעותי באכילה שלהם, בהכנת האוכל ובבחירתו. על ידי מתן דוגמה אישית ובשילוב הילדים בהכנת האוכל, נוכל לתת להם תחושת אחריות על המזון הנכנס לפיהם, גאווה על פעילותם והגברת המוטיבציה לאכילה נכונה ובריאה.

ראשית חשוב לדעת מה כוללת ארוחה טובה ומלאה עבור ילדים. החל מהפחמימות, שיכולות להיות דגנים מלאים כגון אורז, מש או חיטה, ירקות ופירות, דרך החלבונים הכוללים שעועית, חומוס ועוד ועד לשומנים המהותיים, ביניהם ניתן למצוא את הטחינה והאבוקדו, השקדים ושמן הזית. כל אלו מבטיחים שמירה על תזונה נכונה והקניית הרגלים בריאים לילדינו. ארוחה מאוזנת עבור ילדים כוללת ירקות באחוזים גבוהים – מבושלים או חיים וכן פחמימות, חלבונים ושומנים. כל ארוחה הכוללת חלבונים באיכות גבוהה וכן סיבים תזונתיים היא ארוחה המבטיחה להוריד את המדד הגליקמי. ארוחה זו יכולה לכלול פסטה מחיטה מלאה עם אפונה וסלט ירקות.

באמצעות הכנת ארוחות מלאות עם הילדים ניתן לחנכם לבריאות ולאורח חיים נכון. אין ספק כי הבישול המשותף הוא המביא להקניית הרגלים בריאים ומלמד את את הילדים לנהוג נכון בכל הנוגע להרגליהם הקולינריים. ההנהגה לבישול משותף מאפשרת לילדים ללמוד באמצעים חווייתיים מבלי לוותר על התענוגות האמיתיים שלהם. כך, זוכים הילדים לפעילות משפחתית מעשירה ומחנכת ותוך כדי כך זוכים להיות מועשרים במיומנות חדשה, יכולת נוספת וגישה נוחה יותר למטבח ולאפשרות להכין לעצמם אוכל.

%d7%9c%d7%aa%d7%a8%d7%95%d7%9e%d7%94-%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%a4%d7%a9

 

 

חטיפי גרנולה עשירים

חטיפי גרנולה מעניקים לגוף את הערכים להם הוא זקוק. על מנת להכין את חטיפי הגרנולה העשירים חשוב לכלול בהם כמה שיותר אלמנטים בריאים ומלאים. בחטיפים יש לכלול ¼ כוס קמח מלא, ½ כוס קוקוס, 1/3 כוס סוכר חום, ½ כוס שוקולד צ'יפס, //2 כוס תערובת של פירות יבשים, ½ כפית מלח, ½ כוס שמן, 1 כפית תמצית וניל, ½ כוס סילאן וכף סילאן אחת נוספת בצד. יש לחמם תנור ל 180 מעלות ולרסק את כל השקדים. מערבבים יחד שיבולת שועל, קמח מלא, קוקוס, סוכר, שוקולד צ'יפס, פירות יבשים ומלח.

בקערה נפרדת לחלוטין מערבבים את השמן, תמצית הווניל ואת הסילאן עד שנוצרת עיסה אחידה. משלבים בין שתי הקערות ומערבבים בידיים או באמצעות כף. מוזגים את כל התרכובת לתוך תבנית גדולה ומרדדים את העיסה. מכניסים לתנור ל-40 דקות ובתיאבון!

שתף את הכתבה: