תזונה בריאה לילדים

ילדים זקוקים להעשיר את גופם על מנת שיגדל ויתפתח בצורה בריאה ונכונה. התזונה בגיל הילדות והנערות הינה בין המשפיעות והחשובות ביותר בחייו של כל אדם, שכן בשנים אלו הוא מטמיע את ההרגלים הבסיסיים ביותר. כיצד נשמור על תזונה בריאה לילדינו?

%d7%aa%d7%96%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%90%d7%94-%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%93%d7%99%d7%9d

אתגרים לילדים

העולם המודרני מביא עמו לא מעט אתגרים קולינריים ובריאותיים שונים. כשמדובר בילדים קטנים או מתבגרים, האתגרים הופכים משמעותיים אף יותר. ילדינו מתקשים הרבה יותר מאיתנו לעמוד בפרץ הממתקים והמאכלים המפתים הממתינים להם בכל מכולת, סופרמרקט או מעדניה ויעדיפו כל ממתק מלא בסוכר על פני מזון איכותי, עשיר, טעים ומזין. בכוחם של מזונות בריאים למנוע מחלות ולשמור על אריכות ימים, בריאות, מוטיבציה והלך רוח חיובי. המזון הינו המקור העיקרי של האדם לאנרגיה, יחד עם שינה נכונה ושמירה על איזון גופני. הרכיבים התזונתיים המועברים לילד במזון שהוא צורך הינם בעלי השפעה משמעותית. מצב הרוח וההתנהגות בגן או בכיתה, יכולות הזיכרון והריכוז שלו, היכולת ליצור קשרים חברתיים בגן או בכיתה, יכולת חשיבה מפותחת ויצירתיות – כל אלו הינן נגזרות של אכילה נכונה ותזונה הכוללת את הרכיבים והערכים להם הגוף זקוק, במיוחד בשנותיו הראשונות. בשל העושר הקולינארי וההיצע של מזון שאינו מכיל כל ערך משמעותי – יש לברור היטב את התפריט שאנו מציעים לילדינו.

ההמלצות העיקריות

ילדים זקוקים למזון מלא הכולל את הערכים הבסיסיים ביותר ואת כל הוויטמינים המבטיחים גדילה בריאה ומאוזנת. בתוך תפריט של ילד יש לכלול פחמימות המהוות 50-60% מתוך התפריט היומיומי של הילדים. הפחמימות יכולות להיות דגנים מלאים כגון אורז, חיטה מלאה, מש ועוד וכן פירות וירקות למיניהם. חשוב לשלב בתפריט חלבונים עשירים ואיכותיים שיכולים להיות טופו וביצים (ביצי חופש מגידול אורגני יכולות להיות טובות לילדים), חומוס, שעועית, עדשים ועוד. כמו כן רצוי לשלב בתפריט של הילדים שמנים מסוגים שונים: אבוקדו ושמן זית, טחינה ושקדים ועוד.

%d7%9c%d7%aa%d7%a8%d7%95%d7%9e%d7%94-%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%a4%d7%a9

 

לא רק המה, אלא ה"איך"

לא רק ה"מה" חשוב בבחירת התפריט לילדים, אלא לא פחות חשוב מכך הוא ה"איך". באילו שעות הילדים מקבלים את המנות העיקריות של היום ומתי הם מקבלים את הממתקים ואת הפינוקים של התפריט, מתי הילדים אוכלים ארוחת ביניים והאם הם אוכלים ארוחת עשר ועוד. שעות האכילה משפיעות לא רק על התזונה הפיזית אלא בעלות השפעה משמעותית בניהול אורח החיים הכללי. שמירה על שעות קבועות וארוחות מאוזנות מבטיחה ניהול אורח חיים בריא ומאוזן יותר. יתרה מכך, מאחר ומדובר בשנים הקריטיות ביותר בחייו של כל ילד – שנים אלו ישפיעו על חייו הבגירים.

מה כוללת כל ארוחה?

תוך שמירה על שעות אכילה מאוזנות וקבועות אנו למעשה מרגילים את הגוף לנהל את המזון ותוך הכנסת הערכים המתאימים לכל ארוחה אנחנו מזינים את הגוף בערכים הדרושים לו. יחד עם זאת יש לשלב בכל ארוחה את כל הערכים התזונתיים.

שתף את הכתבה: