איך משפיעה תזונת ההורים על ילדיהם

shutterstock_242478283-copy

 

בגילאים צעירים, אנו מהווים את המודל של ילדינו. גם בלא משים, אנו מעבירים אליהם את ההרגלים הבסיסיים והיומיומיים שלנו – החל מאכילה ושינה ועד לניהול אורח החיים הכללי שלנו. כיצד נראית ההשפעה שלנו על ילדינו?

חשיבותם של הרגלי אכילה נכונים

ידוע לכל כי הרגלי התזונה מוטמעים אלינו כבר בגיל צעיר ולמעשה, ההרגלים התזונתיים הם אלו המהווים את הבסיס לאורח חיים נכון ומאוזן. אכילה נכונה אחראית ליצירת איזון גוף-נפש, שינה בריאה, איכות חיים גבוהה, מוטיבציה ויכולות ריכוז בלימודים ובעבודה, יכולות תקשורתיות מבוססות יותר, אריכות ימים, הימנעות ממחלות ועוד. הרכב המאכלים שאנו אוכלים משפיע באופן משמעותי על הצריכה היומיומית, על מצב הרוח הטבעי שלנו, על האיזון הרגשי ועוד.
בתור מבוגרים, למדנו לווסת את גופנו וללמד אותו הרגלים מסוימים, כאלה ואחרים. עם ההתבגרות, כולנו מגלים כי למעשה גופנו התרגל לאורחות חיים מאוד מסוימים, שלא תמיד בריאים עבור ילדינו הרכים וגופם שאינו מתאים לקליטת מזונות אלו. ישנם לא מעט הרגלים אותם סיגלנו לעצמנו ומשפיעים ישירות על ילדינו מבלי שנשים לב בהכרח. השפעות אלו יוותרו עמם למשך כל חייהם. אילו מההרגלים שלנו משפיעים על ילדינו וכיצד נוכל להיות דוגמה חיובית?

 

 %d7%9c%d7%aa%d7%a8%d7%95%d7%9e%d7%94-%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%a4%d7%a9

 

שעות אכילה

התרבות המערבית הרחיבה את שעות הערות והפעילות של רוב בני האדם. אם בעבר היו ערים בני האדם עד שעות הערב ובחשכה הולכים לישון הרי שהתאורה והחשמל בכלל, הטכנולוגיות השונות ומגוון האפשרויות הקיימות – כל אלו יצרו אפשרויות מחייה גם בשעות המאוחרות של הלילה. רבים מאיתנו אוכלים את הארוחה המשמעותית של היום בשעות הלילה המאוחרות, לאחר שכבר גופנו עייף מפעילויות כל היום. אחרים מונעים מעצמם ארוחת בוקר בשל המהירות לעבודה.
הרגלים אלו יכולים לפגוע משמעותית באיכות החיים ובחסינות גופם של ילדינו. אין ספק כי אכילה בשעות הנכונות של היום, שמירה על תפריט מאוזן והימנעות מאכילה בשעות הלילה מחייבת מעניקה לנו את הסדר הראוי.

מזונות בריאים

השפע הקיים סביבנו מקשה מאד לבחור מזונות בריאים ועשירים. מגוון של שוקולדים ודברי מתיקה, מאכלים עתירי שומן וג'אנק פוד לסוגיו השונים, מאכלים המעלים את הכולסטרול בדם ועוד – כל אלו פוגעים משמעותית בגוף. על מנת להבטיח כי ילדינו יכניסו לגופם מאכלים בריאים בלבד, חשוב כי בתור הוריהם נהווה דוגמה לאיכות חיים בריאה ונכונה. חשוב לשלב בתפריט שלנו מגוון מאכלים טריים הכוללים מזונות לא מעובדים. אלו כוללים ירקות ופירות חיים ומבושלים מעט.
חשוב להכניס לתפריט את כל אבות המזון ולהימנע ממאכלים המלאים בצבעי מאכל או חומרים משמרים למיניהם. גם צבעי המאכל הטבעיים אינם מזינים את הגוף בהכרח ולכן רצוי לשמור על מזונות טבעיים ואיזון נכון בין פחמימות לחלבונים. ארוחה הכוללת פסטה מקמח מלא או אורז עם ירקות ואפונה כחלבון הינה ארוחה המקנה לילדים הרגלים נכונים ומעשירה אותם בערכים התזונתיים הרצויים.

 

שתף את הכתבה: