כך זה התחיל

במהלך קיץ 2006, התנהלה מלחמת לבנון השנייה אשר השפיעה רבות על כל גווניה של החברה בישראל. אלפי משפחות בצפון הארץ נאלצו לשהות תקופה ארוכה במקלטים, ושגרת חייהם הופרה לחלוטין. יותר מכל נפגעו מכך משפחות וילדים שנמצאו במעגל המצוקה, אשר מצב החירום מנע מהם לנהל את המלחמה היומיומית הפרטית שלהם, מלחמת ההישרדות.

ארגון 'נותנים באהבה', כלל בתקופה זו עשרות בודדות של מתנדבים אשר החליטו מיוזמתם הפרטית להתגייס למען תושבי הצפון. עוד ועוד רכבים פרטיים עמוסים במזון וציוד, אוכל מיוחד לתינוקות, מזגנים למקלטים וכל מה שהיה בידיהם להשיג, החלו לעבור בין המקלטים בעשרות ישובים בצפון ושימשו כמערך סיוע מיוחד לעורף בזמן המלחמה.

לאחר המלחמה, כאשר תושבי הצפון שבו לבתיהם והמדינה כולה חזרה לשגרה, התבררה למתנדבי הארגון התמונה הקשה באמת, שאינה תלויה במצב הביטחוני. עשרות ומאות ילדים, אליהם נחשפו המתנדבים במהלך הסיוע שהעניקו, סובלים ממצוקה יומיומית גם כאשר אינם נאלצים לשהות במקלטים.

מספר שבועות לאחר מכן, החליטה קבוצה קטנה של מתנדבים לאגד את פעילותם ולהפוך לגוף רשמי, המסייע לאוכלוסיות הנמצאות במצוקה בכל רחבי הארץ. הקבוצה החלה בתיאום עם רשויות הרווחה בישראל, ומאז ועד היום הארגון מרחיב את פעילותו בהדרגה, על מנת לסייע באופן רציף ובכל הניתן לכלל אזרחי ישראל עבורם השגרה היא מצב חירום מתמשך.

בתחילה התמקדה פעילותו של הארגון בפרויקטים הכוללים חלוקת סלי מזון למשפחות נזקקות, ארוחות עשר לילדים רעבים וארוחות צהרים לצהרונים. באופן הדרגתי הגדיל הארגון את נפח פעילותו וכיום מקיים הארגון פרויקטים נוספים כגון חוגי הכשרה לנוער בסיכון גבוה, תכניות הכשרה מקצועית ליציאה ממעגל העוני, פעילויות מיוחדות כגון ימי כיף, קייטנות ומחנות קיץ לאוכלוסיות מיוחדות ופעילויות למען קשישים. הארגון שואף באופן מתמיד להרחיב את היקף פעילותו, ולסייע למגוון רחב ככל האפשר של אוכלוסיות הזקוקות לסיוע ללא הבדל דת, גזע ומין. מתנדבי הארגון מחולקים למחלקות שונות, אשר כל אחת מהן אחראית על תחום פעילות אחר המיועד לסיוע, תמיכה ושיפור אוכלוסיות שונות בקהילה. דגש מיוחד ניתן בארגון על תיאום ושילוב בין המחלקות השונות, ותיאום עם רשויות הרווחה בכל אזורי הפעילות.